Våra köpvillkor

När ni lagt er beställning hos oss här på Grön skönhet så har ni godkänt och accepterat våra köpvillkor.  Vi skickar alltid en bekräftelse till angiven e-post så spara ert mail tills det att varorna kommit fram som dom ska ska. Om du ej hittar bekräftelsemailet så kan det ha hamnat i din skräppost så glöm inte kika där.

  • För att få handla på Grön skönhet ska du ha fyllt 18 år.
  • Priserna i butiken är alltid inklusive moms.
  • Om du skulle få en allergisk reaktion på nån produkt så kontakta oss snarast så att vi kan hjälpa dig.
  • Vid reserverar oss för eventuella skrivfel, prisförändringar eller slutförsäljning i butik/leverantör. 
  • Vid kampanj/erbjudande så gäller det så långt lagret räcker.
  • Grön Skönhet Förbehåller sig rätten att neka en order.
  • Vi polisanmäler alla upptäckter av bedrägeriförsök och falska beställningar

PERSONUPPGIFTER

Vid en beställning hos oss så lämnar ni era personuppgifter – som vi hanterar med största varsamhet – och enligt personuppgiftslagen (Se våran Integretetspolicy). Dessa uppgifter krävs för att vi ska kunna fullfölja beställningen.

Betalning

Vi på Grön Skönhet använder oss av Klarna Checkout och därför kan vi erbjuda följande betalningsalternativ.

  • Direktbetalning via bank
  • Kortbetalning
  • Delbetalning
  • Fakturabetalning

När du genomför ett köp hos oss på Grön Skönhet så godkänner du Klarnas villkor. Dessa kan du läsa mer om här på Klarnas Villkor.

FRAKT/LEVERANS

Handlar du varor över 250 kr så bjuder vi på frakten. Handlar du varor under 250 kr kommer du bli debiterad 39 kr i fraktavgift.

Vi skickar endast inom Sverige för tillfället, men jobbar på att skicka inom norden snarast möjligt.

LEVERANS

När anländer mina produkter?

  • Vi packar normalt varorna inom 24 timmar.
  • Normal leverans är 2-4 vardagar men oftast snabbare. Leveranstiden är beroende på vart i Sverige du bor.
  • Våra produkter levereras av DHL och vid mindre paket så skickar vi ibland med posten.
  • Produkterna ligger hos ombudet i 2 veckor sen skickas dom tillbaka till oss och då blir vi debiterade 125 kr av DHL för ej uthämtat paket.

Vi skickar era varor till ert närmsta utlämningsställe och om du önskar att få avisering via sms så angiv ditt mobilnummer vid beställning. Dubbelkolla alltid ditt telefonnummer så du angivit rätt nummer. Om du ej har ett mobilnummer så kan du istället skriva att du önskar leveransavisering via e-post. Skriv då detta i meddelandefältet.

Skulle du ej mottagit någon avisering inom 5 dagar så kontakta våran kundtjänst så hjälper dom er. Med hjälp av sändningsnumret från DHL kan du även själva kan ringa in och kolla vart paket befinner sig.

BYTEN /RETURER

Öppet Köp

Öppet köp gäller från den dagen du mottagit en avisering om att paketet anlänt till ditt ombud och sedan 14 dagar framåt. Du kan under dessa dagar skicka tillbaka dina beställda produkter för att byta mot en annan vara eller få dina pengar tillbaka. Vill man lämna tillbaka en produkt eller en beställning måste man kontakta oss på Grön Skönhet först, så att vi kan ha en dialog kring hur du bäst returnerar varan osv.

  • Du kan returnera dina produkter inom 14 dagar från att du mottagit paketet.
  • Produkterna ska ligga i obruten originalförpackning när de skickas tillbaka. Skulle de vara förstörda eller använda kan du inte få dina pengar tillbaka.

Returer

  • När du returnerar en vara sker återbetalning inom ett par dagar. För att din retur ska bli godkänd krävs det att varan ligger i obruten originalförpackning. Du får ej ha använt, förstört eller skadat produkten. 
  • Du kommer att debiteras för eventuella extra omkostnader som uppkommer vid ej godkända returer.
  • Spara alltid din följesedel tills returen är avklarad.

ÅNGERRÄTT

  • Enligt lag så har man rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar.
  • Om du ångrar ditt köp så kontaktar vår kundservice. Ångerrätten startar den dag du får en avisering om att varan finns hos ditt ombud. En förutsättning för att kunna skicka tillbaka varan är att förpackningen är obruten och varan ska ej vara öppen eller använd.
  • Om varan ska sändas tillbaka till oss så ska den packas väl.
  • Ångerätten gäller inte om du redan använt produkten eller på grund av bristande information köpt fel vara. Är du osäker på ditt köp så kontakta oss innan så hjälper vi dig gladeligen.

Ej uthämtade paket

För varor som ej blir uthämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnader för returfrakt, hanteringsavgift & expeditionsavgift på 125 kr. Detta är en kostnad som DHL per automatik fakturerar oss.

Garanti

  • Garantier på varorna lämnas av respektive tillverkare.
  • Alla produkter har en innehållsförteckning men känner du dig osäker på innehållet så kontakta alltid oss innan köp/användning av produkt så hjälper vi dig.
  • Grön skönhet lämnar inga ytterligare garantier på produkterna.
  • Grön Skönhet ansvarar inte för eventuell överkänslighet eller allergiska reaktioner som kan uppkomma vid tex. allergi.

REKLAMATIONER/TVISTER

Vid eventuell tvist eller reklamation följer vi här på Grön skönhet allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Kontakta oss om varan är felexpedierad, felaktig eller om ni upplever ett annat fel så snabbt som möjligt.

Skulle varan/produkten vara defekt eller sönder när ni hämtar ut den hos ert utlämningsställe så ta några kort direkt på plats och ha en dialog med expediten. Kontakta sedan oss så fort som möjligt med information & bilder.